Service & onderhoud

Particulieren

Uiteraard wilt u dat uw cv ketel goed werkt, daarom is het belangrijk om uw ketel goed te onderhouden. Ons Service en Onderhoudsteam is zéér goed opgeleid en beschikken over certificaten van vakbekwaamheid van de fabrikanten.

Buiten hun kennis van uw cv ketel hebben zij ook de juiste (meet) gereedschappen die jaarlijks onderhouden en gekalibreerd worden. Mede via hun contacten bij onze toeleveranciers en fabrikanten hebben zij toegang tot alle onderdelen zodat u veelal binnen 24 uur weer warmte heeft. Uiteraard beschikken wij ook over een eigen voorraad met alle gangbare onderdelen.

Mocht het ondanks alle goede zorgen van ons team blijken dat uw cv ketel vervangen dient te worden dan kunnen zij u ook adviseren en zullen u dan zoveel mogelijk begeleiden in uw keuze.

Storingen

Mocht uw cv ketel onverhoopt toch op storing gaan ga dan als volgt te werk.

Voor dringende storingen die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag kunt u ook melden via ons telefoonnummer +31(0)40-26.45.980 , u wordt dan automatisch doorverbonden met de dienstdoende monteur. Het kan uiteraard zo zijn dat onze monteur niet de gelegenheid heeft of krijgt om u persoonlijk te woord te staan, spreek dan a.u.b. DUIDELIJK uw naam en telefoonnummer in, onze monteur belt u zo spoedig als mogelijk terug.

Zakelijk

Uw installatie kan ook aangesloten worden op ons gebouwbeheersysteem (GBS) zodat wij uw installatie kunnen monitoren en storingsmeldingen automatisch bij ons binnenkomen. Ook voor specifieke inspecties en keuringen in Nederland en België kunt u bij ons terecht via telefoonnummer +31(0)40-26.45.980 of mail info@rj-installatie.nl.

Klik hier voor meer informatie over het servicecontract

***  nieuws omtrent Nefit Topline  ***

(Laatste update 18-01-2018)‚Äč

Onafhankelijk onderzoek wordt gestart
Zoals eerder aangekondigd, laat Nefit naar aanleiding van de ontstane commotie de veiligheidsrisico’s bij de TopLine toestellen uit 2006-2009 opnieuw onderzoeken. Hierbij zal worden gekeken naar eventuele veiligheidsrisico’s die er náást de branderklemmen zouden kunnen zijn. Op dit moment is er geen reden om te twijfelen aan alle onderzoeken die sinds 2009 zijn uitgevoerd en op grond waarvan alleen de oude brander, en niet de wisselaar, als veiligheidsrisico is aangemerkt. Wij willen echter alle mogelijke twijfel voor eens en altijd wegnemen door nieuw onafhankelijk onderzoek. De onderzoeksvragen hiervoor zijn geformuleerd en voorgelegd aan zowel de NVWA, als een onafhankelijke deskundige. Tegelijkertijd zijn wij in gesprek met een gerenommeerd Nederlands onderzoeksinstituut die dit onderzoek kan gaan uitvoeren. Wij verwachten hierover binnenkort meer nieuws te kunnen melden en zullen u van de vorderingen op de hoogte houden.

In de tussenliggende periode kunt u bij specifieke vragen over de betroffen toestellen alle actuele informatie vinden op onze website.    

Vernieuwde informatiepagina op de website
Om alle relevante informatie zo overzichtelijk mogelijk aan te bieden, hebben wij de informatiepagina op onze website aangepast. U leest hier de laatste stand van zaken en als er belangrijk nieuws is, zullen we dat op deze pagina plaatsen. Daarnaast vindt u er alle relevante links, zoals 'Wat moet ik doen', 'Veelgestelde vragen' en 'TopLine Inruiloptie'.

 

VEILIGHEIDSWAARSCHUWING NEFIT TOPLINE   (UPDATE 09-01-2018)

Op 9 januari 2017 werd door de media opnieuw aandacht geschonken aan de Nefit Topline. Bent u in het bezit van deze ketel of liever gezegd denkt u in het bezit te zijn van dit type cv ketel controleer dit dan via de link https://www.welkombijnefit.nl/nl/waarschuwing/veelgestelde-vragen 

Bent u er nog niet gerust op neem dan met ons contact op. U kunt dit doen via de link onder het kopje contact. Contact over dit onderwerp gelieve uitsluitend per email zodat onze medewerkers u dezelfde (werk)dag op de hoogte kunnen stellen.

Brander Nefit TopLine-serie 2006-2009 (04-02-2017)

Bent u gebruiker van een cv-toestel van het type Nefit TopLine, TopLine Compact of Nefit TopLine AquaPower (Plus) tot en met 30 kW welke geproduceerd is vanaf 2006 tot en met 2009, dan vragen uw aandacht voor het volgende. In 2009 heeft Nefit vastgesteld dat, wanneer de branderklemmen na het uitvoeren van onderhoud niet juist worden gesloten, de brander niet altijd voldoende wordt afgesloten. Hierdoor kunnen binnenin het toestel rookgassen ontsnappen, waardoor smeltschade kan ontstaan aan de binnenzijde van het toestel. Dit zou kunnen leiden tot brand. Sinds eind 2009 worden de versie 1-branders al vervangen en in veel gevallen is deze brander de afgelopen jaren al door de installateur of onze eigen servicemonteur vervangen door een aangepaste branderset, welke onjuiste sluiting van de brander voorkomt. Nog niet alle betrokken toestellen zijn omgebouwd en Nefit wil dan ook de resterende versie 1-branders uit de markt halen. 

Vervanging:

In opdracht van Nefit zal R&J installatie techniek B.V. deze vervanging uitvoeren tijdens het eerstvolgende reguliere onderhoud, deze vervanging is voor u kosteloos.

Regulier onderhoud:

Goed onderhoud is cruciaal voor een goede en veilige werking van uw cv-ketel. Voor TopLine-toestellen schrijft Nefit voor om minimaal 1 x per 2 jaar onderhoud te laten uitvoeren door een erkend installateur of onderhoudsbedrijf. Mocht u nog géén regulier onderhoud laten uitvoeren dan raden wij u ten zeerste aan dit nu te laten doen. In het kader van dat onderhoud kan ook bovengenoemde brandervervanging plaatsvinden.

Klanten van R&J installatie techniek B.V. hoeven niets te doen en krijgen automatisch bericht hierover. Bent u géén klant van R&J installatie techniek B.V. neem dan gerust contact met ons op voor verdere informatie.

Update brandervervanging: (24-4-2017)

Waarom de branders zo lang op zich laten wachten,
 
De branderset bestaat uit verschillende onderdelen die door maar liefst 27 verschillende leveranciers voor Nefit worden geproduceerd. De Japanse toeleverancier van het belangrijkste onderdeel, de brandersteen, kan op dit moment niet aan de sterk toegenomen vraag voldoen. Nefit heeft daarom maatregelen genomen: 

1. We vliegen de branderstenen rechtstreeks in vanuit Japan, in plaats van transport over zee dat veel langer duurt. Dit doen we sinds januari.
2. We hebben bij de leverancier bedongen dat er een extra productielijn is opgezet. Het kost meer tijd dan we willen, maar we zijn blij dat vanaf eind mei de productie wordt verdubbeld.

Copyright © 2018 R&J Installatie Techniek B.V.
Privacyverklaring
Webdesign & CMS by Downdijk